Cum instalezi manual un modul de Perl

De obicei folosesti Perl Packet Manager… dar nu toate lucrurile sunt perfecte si s-ar putea sa ai nevoie sa o faci „old school method”, adica sa o faci manual :).

De exemplu, am un script mai vechi care foloseste modulul Tk, a fost scris in perl 5.8, care venea cu acest modul instalat by default… in perl 5.10 nu mai este instalat. Pentru ca Perl Packet Manager nu-mi merge din cauza securitatii retelei, trebuie sa instalez de mana, ceea ce ma enerveaza, nu-mi place sa muncesc cand stiu ca se poate si fara :), voi spune ca o fac pentru blog :)).

Aici cautam modulele: http://www.cpan.org/modules/01modules.index.html

Dupa ce am gasit ceea ce cautam(in cazul meu Tk module) downloadam sursa.

1. Dezarhivam :

2. executam comanda:    perl -w MakeFile.pl:

3. Executam comanda: Nmake ( sau make, in functie de ce compilator avem – daca aveti probleme comentariu si va voi ajuta)

4. Executam comanda: Nmake test

5. Executam comanda Nmake install

Voilla!!! E gata treaba… Daca intampinati probleme, comentariu in subsol… la cati cititori am, cu siguranta va voi ajuta ;).

Acest articol a fost publicat în PERL. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

